Making-of cu Nikon D3X

Lansarea aparatului Nikon D3x în România a fost marcată de SKIN Media prin organizarea unei sedinţe foto în cadrul showroom-ului Porsche Bucureşti Vest 2.

În cadrul acesteia, fotograful Nicolae Coşniceru a prezentat aparatul Nikon D3X şi a realizat o şedinţă foto cu noul Audi Q5, însufleţit de modelul Playboy Georgiana Drăgan. Imaginea finală a apărut pe coperta revistei Autoexpert.

Unicitatea acestei şedinţe foto constă în faptul că a fost realizată în faţa unei asistenţe formată din zeci de fotografi profesionişti şi mulţi alţi invitaţi, dar printr-o organizare de mare profesionalism, totul a decurs fără nici un fel de problemă, de la dirijarea modelului, la fotografiere, până la prezentarea layout-ului viitoarei coperţi.

În timpul şedinţei foto, aparatul a fost conectat la un dispozitiv wireless Nikon WT-4B, care a facilitat afişarea în timp real a imaginilor realizate pe un ecran de mari dimensiuni, utilizând programul Nikon Camera Control Pro 2.
Demonstraţia a început cu realizarea unor imagini în lumină existentă pentru a testa atât comportarea aparatului la sensibilităţi mari cât şi capacitatea balansului de alb automat de a neutraliza un amestec complex de temperaturi de culoare. Cu toate că D3x nu a fost creat pentru utilizarea la sensibilităţi mari, unde campionul este în continuare modelul D3, calitatea imaginilor rezultate a fost remarcabilă.
Pentru şedinţa foto propriu zisă a fost folosit echipament de iluminare Elinchrom într-un setup impresionant, potrivit cu dimensiunile subiectului. Fotografierea unui automobil în studio este una dintre cele mai dificile situaţii cu care se poate confrunta un fotograf, dar domnul Nicolae Coşniceru, sprijinit de o echipă de patru asistenţi, a reuşit să ne ofere o excelentă lecţie de iluminare, care a pus în valoare atât modelul cât şi maşina.

Obiectivul folosit a fost Nikon 24-70/2,8, iar aparatul a fost montat pe un trepied Manfrotto 475B cu cap micrometric Manfrotto 405. Sincronizarea flash-urilor Elinchrom a fost realizată cu un flash Nikon SB 900 în modul de lucru manual, montat în patina aparatului.

Domnul Nicolae Coşniceru a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări:

- În activitatea dumneavoastră de fotograf de advertising folosiţi DSLR-uri ? Ştiu că aţi fost primul fotograf de pe la noi care a avut Kodak DCS 760. Folosiţi aparatură Nikon, obiective, accesorii ?
Într-adevăr, am achiziţionat în anul 2001 un Kodak DCS 760 pe body de Nikon F5 şi obiective Nikkor. Am folosit acest DSLR pentru o anumită gamă de lucrări, alături de aparatul de format mediu pe film, cât şi pentru setarea cadrului şi a luminilor. Mai există în dotarea studioului un Nikon D200 şi un set de obiective Nikkor, care sunt folosite pentru lucrări care nu necesită rezoluţie foarte mare.
După achiziţionarea primului back digital Phase One, am lucrat o vreme cu el pe aparatul Mamiya de format 6×7 cm. însă în scurt timp am achiziţionat o cameră Mamiya 645 AFD II şi obiective, cameră care este similară unui DSLR. În concluzie, putem spune că folosesc, în prezent, un DSLR.

- Care a fost brief-ul dat de Art director?
Brief-ul solicita o fotografie la care aveam pe de o parte o constrângere dată de paginaţia care includea nişte elemente fixe, dar se dorea o imagine „ieşită din tiparele curente”, adică genul „maşina şi fata sexi”.
Se dorea o imagine cu fata într-un plan foarte apropiat, cu o atitudine impozantă şi maşina într-un plan secund, undeva la 5-7 metri în spate.
Condiţiile de spaţiu din showroom, cât şi timpul scurt pentru setarea luminilor şi mai ales lipsa unui timp disponibil pentru post procesare, ne-au determinat să schimbăm „un pic” solicitările iniţiale şi să încercăm o atitudine degajată şi încrezătoare a fetei „next to the car”.

- Care a fost problema pricipală… şi rezolvarea găsită, cât timp aţi avut la dispoziţie, cum aţi gândit schema de iluminare?
Principala „problemă” a fost acordarea dorinţelor din brief-ul iniţial la condiţiile reale de la faţa locului. În ciuda unor discuţii şi acorduri între mine şi cei de la Skin, cei de la revistă insistau pentru respectarea schiţei şi a brief-ului lor. Lucrurile au fost în final rezolvate. Timpul pe care l-am avut la dispoziţie pentru pregătiri, a fost de aproximativ două ore.
Schema de iluminare îmi era foarte clară dinainte de shooting. Am fotografiat de multe ori maşini şi ştiam exact ce vreau şi cum să rezolv problema.
Aveam doar de stabilit poziţia maşinii şi unghiul de fotografiere, astfel încât să poziţionez luminile şi accesoriile la locul lor. Maşina fiind de culoare închisă, trebuia să-i oferim cât mai multe suprafeţe luminoase, care prin reflexie să-i pună în evidenţă formele, şi câteva accente de lumină care să puncteze pe alocuri.

- Cum v-aţi împăcat cu aparatul, la ce ar fi recomandat ?
Cu aparatul m-am împăcat foarte bine. Venind din zona fotografiei de format mediu, unde am rezoluţie mai mare dar viteză de shooting ceva mai mică, ISO de valori mai mici, focus point nu chiar atât de multe, dintr-odată am avut revelaţia unui aparat „mai rapid” la o rezolutie superbă.
Cred că este potrivit pentru o gamă deosebit de largă de lucrări. Nu ştiu să spun cărui domeniu nu ar fi potrivit. Şi oricând, şi oriunde, dispui de o rezoluţie deosebită. Cum şi până acum, cu rezoluţii mai mici, mulţi clienţi se încumetau să-şi facă publicitate outdoor, cu D3X nu se mai pune problema de rezoluţie.

Nicolae Coşniceru, ca iubitor al fotografiei, după o lungă perioadă de experimentări, practică asiduă şi studiu individual, s-a angajat ca fotograf profesionist în anul 1990.
În anul 1993 a devenit free-lancer şi a început să lucreze fotografie publicitară. Din 1995 are studio profesional propriu şi grija pentru dezvoltarea potenţialului acestuia a fost o preocupare permanentă.
În toată această perioadă, Nicolae Coşniceru a realizat fotografie profesională pentru agenţii de renume internaţional, având clienţi de prestigiu.
A avut posibilitatea să lucreze cu fotografi în studiouri profesionale din Munchen şi a participat la workshop-uri internaţionale în Germania, Marea Britanie şi Austria. A participat la târguri internaţionale de profil, a stabilit contacte cu agenţi de fotografie şi case de producţie şi în decursul timpului a cunoscut şi păstrat contactul cu fotografi de renume. În prezent este reprezentat de Getty Global Assignment.
De câţiva ani, lucrează şi fotografie de stock. Multe din fotografiile sale le puteţi vedea pe siturile www.cosniceru.com, www.stock-photo.ro şi www.fineartphotography.ro

Nikon D3xModelul Nikon D3x se adresează fotografilor care au nevoie de rezoluţii mari într-un aparat extrem de performant, capabil să suporte rigorile utilizării profesionale în cele mai diverse şi dificile situaţii.
Cu o rezoluţie de 24,5 Mp, generând fişiere de 6048 x 4032 pixeli şi cu o redare impecabilă a tonurilor şi culorilor în special la sensibilităţi mici, Nikon D3x poate fi folosit pentru imagini care se vor tipări în formate mari: calendare, postere, afişe. Bazat pe corpul modelului D3, Nikon D3x este aparatul ideal pentru şedintele foto desfăşurate în teren, unde rezistenţa la praf, intemperii şi şocuri, mobilitatea, viteza şi flexibilitatea caracteristice aparatelor format 24x36mm, împreună cu posibilitatea de a folosi obiective de cele mai diverse luminozităţi şi distanţe focale, îl fac net superior aparatelor digitale

Related Posts:

Leave a Reply